Se rendre au contenu
Du vide à l'engagement : Démarrer avec Canva pour l'éducation

Du vide à l'engagement : Démarrer avec Canva pour l'éducation

Rendez vos supports pédagogiques visuels plus puissants, plus inclusifs et plus attrayants
Utiliser efficacement Canva pour collaborer, organiser et partager des supports d'apprentissage numériques
Expérimenter les outils d'IA intégrés


105,00 €
105.0 EUR 105,00 €
105,00 €
Responsable Virginie Tijtgat
Dernière mise à jour 25/08/2025
Membres 1
Canva Découvreur (niveau 1) IT (Pédagogique) Enseignant/Professeur Soutien Auto-apprentissage (Vidéo à la demande + Cours) 1.2 Collaboration professionnelle (Engagement professionnel) 1.4 Technologies et infrastructures numériques (Engagement professionnel) 2.1 Sélection (Ressources numériques) 2.2 Création et modification (Ressources numériques) 2.3 Gestion, protection et partage (Ressources numériques) 3.1 Enseignement (Enseignement et apprentissage) 3.2 Orientations (Enseignement et apprentissage) 3.3 Apprentissage collaboratif (Enseignement et apprentissage) 4.3.a. Coaches establish trusting and respectful coaching relationships that encourage educators to explore new instructional strategies. (Collaborator) 4.3.b. Coaches partner with educators to identify digital learning content that is culturally relevant, developmentally appropriate and aligned to content standards. (Collaborator) 4.3.c. Coaches partner with educators to evaluate the efficacy of digital learning content and tools to inform procurement decisions and adoption. (Collaborator) 4.3.d. Coaches personalize support for educators by planning and modeling the effective use of technology to improve student learning. (Collaborator) 4.4.a. Collaborate with educators to develop authentic, active learning experiences that foster student agency, deepen content mastery and allow students to demonstrate their competency. (Learning designer) 4.4.c. Coaches collaborate with educators to design accessible and active digital learning environments that accommodate learner variability. (Learning designer) 4.5.a. Coaches design professional learning based on needs assessments and frameworks for working with adults to support their cultural, social-emotional and learning needs. (Professional learning facilitator) 4.5.c. Coaches evaluate impact of professional learning and continually make improvements in order to meet schoolwide vision for using technology for high-impact teaching and learning. (Professional learning facilitator) 2.4.a. Teachers dedicate planning time to collaborate with colleagues to create authentic learning experiences that leverage technology. (Collaborator) 2.4.b. Teachers collaborate and co-learn with students to discover and use new digital resources and diagnose and troubleshoot technology issues. (Collaborator) 2.4.c. Teachers use collaborative tools to expand students’ authentic, real-world learning experiences by engaging virtually with experts, teams and students, locally and globally. (Collaborator) 2.5.a. Teachers use technology to create, adapt and personalize learning experiences that foster independent learning and accommodate learner differences and needs. (Designer) 2.5.b. Teachers design authentic learning activities that align with content area standards and use digital tools and resources to maximize active, deep learning. (Designer) 2.5.c. Teachers explore and apply instructional design principles to create innovative digital learning environments that engage and support learning. (Designer) 2.6.a. Teachers foster a culture where students take ownership of their learning goals and outcomes in both independent and group settings. (Facilitator) 2.6.b. Teachers manage the use of technology and student learning strategies in digital platforms, virtual environments, hands-on makerspaces or in the field. (Facilitator) 2.6.d. Teachers model and nurture creativity and creative expression to communicate ideas, knowledge or connections. (Facilitator)
  • Downloads
    2Leçons ·
    • NL_Cursus_Van blanco naar boeiend
    • EN_Slides_From blank to fascinating
  • 1. Introduction
    3Leçons ·
    • 1.1. Pourquoi des supports d'apprentissage visuels ?
    • 1.2. Qu'est-ce que Canva et comment fonctionne-t-il ?
    • 1.3. Canva pour l'éducation : avantages et accès
  • 2. Premiers pas dans Canva
    3Leçons ·
    • 2.1. Accéder à Canva
    • 2.2. Navigation et interface
    • 2.3. Outils de conception de base
  • 3. Concevoir pour votre classe
    6Leçons ·
    • 3.1. A partir d'exemples
    • 3.2. Conception de fiches de travail
    • 3.3. Affiches
    • 3.4. Infographies
    • 3.5. D'autres choses amusantes
    • 3.6. Un projet Canva étape par étape
  • 4. Créer des présentations avec Canva
    5Leçons ·
    • 4.1. Introduction
    • 4.2. Construire votre présentation
    • 4.3. Transitions entre vos pages
    • 4.4. Présenter
    • 4.5. Impression des documents à distribuer
  • 5. Organiser, partager et collaborer sur des projets
    3Leçons ·
    • 5.1. Organisez vos projets
    • 5.2. Partager votre travail avec vos collègues
    • 5.3. Options de téléchargement et publication
  • 6. Votre classe dans Canva
    3Leçons ·
    • 6.1. Création et gestion d'une classe
    • 6.2. Un travail dans Canva
    • 6.3. Intégrer Canva dans Teams, Google Classroom...
  • 7. Les meilleurs conseils pour travailler plus intelligemment
    8Leçons ·
    • 7.1. Un alignement rapide et soigné
    • 7.2. Grilles et cadres
    • 7.3. Marges et fonds perdus
    • 7.4. Raccourcis clavier
    • 7.5. Verrouillage des éléments
    • 7.6. Contrôler les couches
    • 7.8. Mini-liste de contrôle avant le téléchargement
    • 7.7. Réutilisation rapide
  • 8. Travailler avec Canva AI
    3Leçons ·
    • 8.1. Magic Write
    • 8.2. Implantations automatiques et propositions de conception
    • 8.3. Suggestions visuelles