Overslaan naar inhoud
Deep Dive - Teams

Deep Dive - Teams

Deze opleiding is bedoeld voor u als u vertrouwd wilt raken met de functionaliteiten en het beheer van diverse Teams, telefonie in Teams en het beheer van de Teams mogelijkheden in de organisatie. Je moet bekend zijn met Microsoft 365, MS Entra en MS Sharepoint. Je kan alle lessen op eigen tempo verwerken via Video en we behandelen ook enkele functies van MS Teams Premium.

Indien je nog niet de M365 Introductie cursus gevolgd hebt wordt aangeraden deze eerst te bekijken.
De toegang tot deze opleiding zit mee in je opleiding en is dus ook toegankelijk.
€ 180,00
180.0 EUR € 180,00
€ 180,00
Verantwoordelijke Kurt Roosbeek
Laatst bijgewerkt 03-09-2025
Doorlooptijd 3 uur 35 minuten
Leden 85
Teams IT (Technisch) IT (Pedagogisch) Leerkracht/Docent Zelfstudie (On Demand Video + Cursus) 1.1 Communicatie op schoolniveau (Professionele betrokkenheid) 1.4 Digitale technologieën en infrastructuur (Professionele betrokkenheid) 1.5 Verantwoord gebruik van digitale tools (Professionele betrokkenheid) 1.6 Digitale problemen oplossen (Professionele betrokkenheid) 2.3 Beheren, beveiligen en delen (Digitale bronnen) 4.2 Analyse van data (Evalueren) 6.1 Informatievaardigheden en mediageletterdheid (Aanleren digitale competenties) 6.2 Communicatie en samenwerking (Aanleren digitale competenties) 6.4 Veilige en verantwoord gebruik (Aanleren digitale competenties) 6.5 Problemen digitaal oplossen (Aanleren digitale competenties) 4.1.a. Coaches create a shared vision and culture for using technology to learn and accelerate transformation through the coaching process. (Change agent) 4.1.e. Coaches connect leaders, educators, instructional support, technical support, domain experts and solution providers to maximize the potential of technology for learning. (Change agent) 4.4.b. Coaches help educators use digital tools to create effective assessments that provide timely feedback and support personalized learning. (Learning designer) 4.7.a. Coaches inspire and encourage educators and students to use technology for civic engagement and to address challenges to improve their communities. (Digital citizen advocate) 4.7.b. Coaches partner with educators, leaders, students and families to foster a culture of respectful online interactions and a healthy balance in their use of technology. (Digital citizen advocate) 4.7.c. Coaches support educators and students to critically examine the sources of online media and identify underlying assumptions. (Digital citizen advocate) 4.7.d. Coaches empower educators, leaders and students to make informed decisions to protect their personal data and curate the digital profile they intend to reflect. (Digital citizen advocate) 2.1.c. Teachers stay current with research that supports improved student learning outcomes, including findings from the learning sciences. (Empowered professional) 2.2.c. Teachers model for colleagues the identification, experimentation, evaluation, curation and adoption of new digital resources and tools for learning. (Leader) 2.3.d. Teachers model and promote management of personal data and digital identity and protect student data privacy. (Citizen) 2.6.b. Teachers manage the use of technology and student learning strategies in digital platforms, virtual environments, hands-on makerspaces or in the field. (Facilitator) Basis 1 - O1. Informeer je over de begrippen ‘informatieveiligheid’ en ‘privacy’ en begrijp ze. Basis 1 - O4. Voorzie een actieplan om je beleid te implementeren en te evalueren. Basis 1 - O5. Maak een inventaris van alle apparaten. Basis 1 - O7. Stel een authenticatiebeleid op. Basis 2 - T1. Voorzie een eigen domeinnaam. Basis 2 - O11. Gebruik domeingebonden e-mailadressen. Basis 2 - O13. Stel een procedure op voor medewerkers en leerlingen die in- en uitstromen. Basis 3 - T7. Zorg voor een beveiligde toegang tot je netwerk op afstand.
  • 0. Handboek
    2Lessen ·
    • NL_Cursus_Deep Dive - Teams
    • FR_Cursus_Deep Dive - Teams
  • 1. Introductie tot Teams
    6Lessen · 47 min
    • 1.1. Introductie tot de cursus
    • 1.2. Situering van Teams en geschiedenis
    • 1.3. Teams client en de weergaven
    • 1.4. Teams licenties
    • 1.5. Teams structuur en rechten
    • 1.6. Netwerken optimaliseren voor Teams
  • 2. Gebruiker en team management
    6Lessen · 40 min
    • 2.1. Teams en templates
    • 2.2. Teams creatie beheren
    • 2.3. Teams leden en dynamische teams
    • 2.4. Gasten in MS Teams
    • 2.5. Teams archiveren
    • 2.6. Teams en email opties
  • 3. Configuraties, instellingen en beheer
    7Lessen · 46 min
    • 3.1. Teams client beleid
    • 3.2. B2B en gedeelde kanalen
    • 3.3. Teams Apps beheren
    • 3.4. Vergaderbeleid maken
    • 3.5. Een berichten beleid
    • 3.6. Rollen gebaseerde chat
    • 3.7. Informatie barrières instellen
  • 4. Teams telefonie
    7Lessen · 1 uur 5 min
    • 4.1. Introductie tot Teams telefonie
    • 4.2. Concepten van telefonie in Teams
    • 4.3. Licentie structuur van Teams Telefonie
    • 4.4. Telefoonnummers in Teams
    • 4.5. PBX in de cloud instellen
    • 4.6. Noodoproepen
    • 4.7. Telefonie configuraties
  • 5. Uitbreidingen
    3Lessen · 17 min
    • 5.1. Rapporten en notificaties
    • 5.2. Gevoeligheidslabels toepassen in Teams
    • 5.3. Teams Premium functies