Overslaan naar inhoud
Starten met Game-Based learning - Bouwen aan kennis

Starten met Game-Based learning - Bouwen aan kennis

 Ontdek de kracht van spelend leren
 Gebruik kant-en-klare werelden met leerinhoud, lesplannen...
 Zet samen met je leerlingen je eerste stappen in Minecraft Education



€ 80,00
80.0 EUR € 80,00
€ 80,00
Verantwoordelijke Virginie Tijtgat
Laatst bijgewerkt 01-09-2025
Leden 66
Minecraft Education Ontdekker (level 1) IT (Pedagogisch) Leerkracht/Docent Ondersteuner Zelfstudie (On Demand Video + Cursus) 2.1 Zoeken en selecteren (Digitale bronnen) 2.2 Maken en wijzigen (Digitale bronnen) 2.3 Beheren, beveiligen en delen (Digitale bronnen) 3.1 Lesgeven (Lesgeven en leren) 3.3 Samenwerkend leren (Lesgeven en leren) 3.4 Zelfsturend leren (Lesgeven en leren) 5.1 Toegankelijkheid en inclusie (Leerlingen ondersteunen) 6.1 Informatievaardigheden en mediageletterdheid (Aanleren digitale competenties) 6.2 Communicatie en samenwerking (Aanleren digitale competenties) 2.1.a. Teachers set professional learning goals to explore and apply pedagogical approaches made possible by technology and reflect on their effectiveness. (Empowered professional) 2.3.a. Teachers create experiences for learners to make positive, socially responsible contributions and exhibit empathetic behaviour online that build relationships and community. (Citizen) 2.3.b. Teachers establish a learning culture that promotes curiosity and critical examination of online resources and fosters digital literacy and media fluency. (Citizen) 2.3.c. Teachers mentor students in the safe, ethical and legal practice with digital tools and protection of intellectual rights and property. (Citizen) 2.4.b. Teachers collaborate and co-learn with students to discover and use new digital resources and diagnose and troubleshoot technology issues. (Collaborator) 2.5.c. Teachers explore and apply instructional design principles to create innovative digital learning environments that engage and support learning. (Designer)
  • Downloads
    1Lessen ·
    • NL_Cursus_Starten met game-based leren
  • 1. Inleiding
    2Lessen ·
    • 1.1. Waarom Game-Based Learning?
    • 1.2. Game-Based Learning vs. Gamification
  • 2. Minecraft Education
    5Lessen ·
    • 2.1. Verschillende versies van Minecraft
    • 2.2. Waarom kiezen voor Minecraft Education?
    • 2.3. Wat is Minecraft Education?
    • 2.4. Voordelen voor je klas
    • 2.5. Extra mogelijkheden in Minecraft Education
  • 3. Lesinhoud voor jouw lessen
    3Lessen ·
    • 3.1. Kant-en-klare materialen
    • 3.2. Lesontwerper
    • 3.3. Zelf je lessen maken
  • 4. Zelf aan de slag
    8Lessen ·
    • 4.1. Installeer Minecraft Education
    • 4.2. Aanmelden
    • 4.3. De startpagina
    • 4.4. Instellingen
    • 4.5. Oefenwerelden
    • 4.6. Starten met een lege wereld
    • 4.7. Je werelden terugvinden
    • 4.8. Starten vanuit de lesbibliotheek
  • 5. Jouw allereerste les
    4Lessen ·
    • 5.1. Vóór je eerste les
    • 5.2. Tijdens je les
    • 5.3. Na je les
    • 5.4. Enkele do's en dont's
  • 6. Goed om weten
    3Lessen ·
    • 6.1. Synchroniseren met OneDrive
    • 6.2. Enkele topwerelden
    • 6.3. Minecraft Teachers' Lounge